שימוש בתנורי טאבון

תנור טאבו, הידוע גם בשם טאבון בערבית: tabaquna, הוא סיר חרס שניתן להשתמש בו לצליית בשר. הוא בדרך כלל בצורת קונוס שטוח בצורת סגלגל. תנורי טאבון היו בשימוש נרחב בימי קדם, והם עדיין בשימוש באזורים רבים במזרח התיכון. הבנייה הבסיסית היא כזו שהיא משתמשת בפחות מחצי ממה שתנור רגיל עושה כדי לבשל את הבשר. מאמר זה מכסה את אביזרי תנור טאבון שאתה צריך כדי להפוך את הבישול שלך נוח יותר.

תנורי טאבון רבים משתמשים בסוג מיוחד של מדיום בישול הנקרא דוראלום (Duralum), חימר קשה של לפין שכאשר מחומם מבשל את הבשר מבפנים החוצה, הוא הופך אותו לעדין ועסיסי מאוד. אתה צריך אספקה טובה של לחם מתובל טאבון. בימים אלה, המסה המיוצרת והיקרה של לחם קציצות סופרמרקט אינה טובה מספיק כדי לבצע את העבודה, כך שהדרך היחידה ללכת היא לחם טרי בסיטונאות או אפילו רק לחם בסיטונאות בצורתו המסורתית. הכן לחם משלך אם אתה רוצה לחם טעים כמו כיכר לחם מסורתית.

כדי להפיק את הלחם, התחל בהכנת תנור החימר שבטאבון על ־ ידי ריפודו בצדו המחוספס של לוח עץ גדול ושטוח. לקדוח חורים לתוך הלוח כך שתוכל לתלות מתלה ממנו ולבנות את הצדדים של הסיר באמצעות הלחם מתובל Tabun כקורה. כדי לשמור על פנים התנור יבש, תשתמש בלוח עץ כדי להתחיל. זה יבטיח שהלחם לא ידבק לפני השטח הפנימיים שלו. אחרי שתבנו את שני הצדדים של הסיר, תרצו לסדר את החלק הפנימי של הסיר בנייר חול דק כדי להכין את המשטח לשלב הבא.

תניח בצד את מסגרת העץ שלך ותסיר את הברגים שמחזיקים אותם במקום. הבא להוציא את השסתום שמעלה ומוריד את הלוח החם. זה יכול להיות שסתום סמרטוטים פשוט, שפשוט יש בורג פליז מחזיק אותו במקום, או מכסה בצורת טריז שנקרא זרבובית. למטרות שלנו כאן, אנחנו נשתמש בזרבובית. להסיר את הזרבובית ולהשליך.

הבא, להסיר את החלק העליון ולהסיר את דלת העץ. אז תוכל לגשת אל פנים תנור החימר שלך. הלחם כנראה נאטם בתחתית כדי לשמור עליו יבש ולשמר את טעמו. ניתן לראות זאת בקלות על ידי הצבת האצבע המורה בין בצק הלחם לחרס. אם אתה רואה נקודה רכה בבצק, זה אומר שהלחם התייבש והוא מוכן לאפות.

הנח את הלחם על משטח שטוח, כמו דלפק המטבח שלך. מכסים את הלחם החשוף בניילון נצמד, ומאפשרים לו להתרומם עד שהוא מתמלא אוויר. בפעם הראשונה מאז שבנית את תנור טאבון, המרכיבים הרטובים ישולבו עם המרכיבים היבשים. ברגע שתעשה את זה, תוכל להתחיל לעצב את הבצק. ברגע שהבצק מעוצב, גלגלו אותו לכדור ועטפו אותו בניילון נצמד. תן לזה לעלות במשך כשעתיים.

כאשר הבצק מגיע לנקודה זו, אתה יכול להתחיל להפוך את תנור החימר על לחימום. הפעל את התנור במלואו, ולאפשר הלחם לבשל במשך כ -3 דקות. לאחר ששעון העצר חלף, כבה את תנור החימר ואז אופה שוב. המשך בתהליך עד שתגיע לטמפרטורה הרצויה.

לשפוך קצת יין לתנור החימר כדי לסיים את הארוחה שלך. אתה יכול להוסיף דבש או ברנדי לתערובת כדי לתת לו קצת טעם. אולם, המבנה הכימי של הטאנין עלול להיפגע מאלכוהול. אם אתה רוצה לעשות את זה, אתה יכול להשרות חתיכת סוכר ב-tannour ולשפוך אותו גם כן. אם אתה משתמש בתנורי טאבונים או tannour זה לא הכרחי.

(Visited 24 times, 1 visits today)